Saturday, November 7, 2009

MESYUARAT AGONG PERTUBUHAN AYAHANDA PENASIHAT INSAN MALAYSIA (PAPIM) KALI KE 2








Sabtu,7 Oktober 2009 - Bertempat di Dewan IKIM, pada pukul 9.30 pagi telah berlangsung Majlis Perasmian dan Mesyuarat Agong Pertubuhan Ayahanda Penasihat Insan Malaysia (PAPIM) yang telah dirasmikan oleh YBhg. Mej. Jen (B) Datuk Jamil Khir Baharom, Menteri Jabatan Perdana Menteri yang memegang portfolio Hal Ehwal Agama Islam. Majlis dihadiri Ayahanda PAPIM seluruh negeri diiringi anak jemaah masing-masing memenuhi luar dewan untuk menyambut kedatangan YBhg. Datuk diiringi Presiden PAPIM, Paduka Ayahanda Hj. Daud bin Hj Wahab. Majlis bermula dengan perucapan pengacara majlis iaitu Kekanda Zul Kembara (Majlis Jemaah Cochrane) yang menjemput Ayahanda Hj Yaakob bin Salleh (Ayahanda Besut/Setiu, Terengganu) untuk bacaan doa. Setelah selesai bacaan doa, Kekanda Zul menjemput Presiden PAPIM, iaitu Paduka Ayahanda Hj Daud untuk memberi ucapan. Paduka Ayahanda Hj Daud membuka bicara dengan banyak menekankan tentang peripentingnya "Badan Adik-Beradik" ini berdiri teguh dilandasanya sendiri dan menyeru agar sesama jemaah bersatu untuk melaksanakan tanggungjawab yang suci murni ini. Setelah Paduka Ayahanda Hj Daud selesai memberi amanat yang begitu beharga, tiba giliran tetamu kehormat majlis ini iaitu YBhg. Mej. Jen (B) Datuk Jamil Khir Baharom untuk memberi ucapan seterusnya merasmikan Mesyuarat Agong PAPIM kali ke 2 ini. Banyak sekali penekanan YBhg. Datuk mengenai Ukhuwah Islamiyyah ini dipelihara dari anasir jahat terutama pihak luar yang ingin melihat perpaduan terutama orang Islam ini longgar dan berpecah belah. Diselangi dengan cerita dan jenaka, ucapan YBhg. Datuk mengingatkan DPR tentang Forum Perdana Ehwal Islam yang pernah YBhg. Datuk seringkali menjadi ahli panel rancangan tersebut. Selesai ucapan perasmian, Kekanda Zul K mengumumkan nama-nama Ayahanda untuk mendapatkan sijil PAPIM dari YB Datuk seterusnya bergambar kenang-kenangan di atas pentas dewan IKIM yang pada hari ini mencatat sejarah saksi pertemuan Ayahanda PAPIM seluruh Malaysia. Syabas & Tahniah kepada semua jemaah yang hadzir.

p/s : Maaf kepada Ayahanda Zul & Abang Long E' kerana lewat hadzir ke offiice MJC kerana hal yang tak dapat dielakkan. Sampai saja di ofis, Ayah sudah pergi ke IKIM...Mujur ada Khairul (Adik Abang Long Zahir) menunggu. Khairul juga terlewat. DPR pun mengajak Khairul menaiki sekali kereta untuk ke IKIM. yang sebenarnya DPR tak boleh imagine langsung kat mana IKIM, kira mengharapkan Khairul jela. Khairul pun blur2 jugak (2x5 jugak la) sampai kami tersesat barat merapu tah kemana. Mujur Abang Long E' menalifon DPR untuk memberi direction. Akhirnya kami sampai dengan selamat di IKIM. Alhamdulillah. Ramai juga jemaah MJC seperti Abg Long E', Abg Long Nan, Abang Long Zul K, Abg Long Azfar (Harap-harap abang long sabar atas kekalahan Kelantan,taun depan coba lagi), Abg Long Masron Genting, Abg Long Azman serta abang2 ngah & abang chik yang hadzir.

2 comments:

  1. Terima kasih DPR bersama ayah dan adik beradik yang lain di majlis yang penuh gilang gemilang "MESYUARAT AGONG PAPIM KALI KE DUA" sa;lam sayang dari ayah.

    ReplyDelete
  2. Sama-sama Ayah, sungguh akrab melihat Ayahanda2 seluruh negeri berjumpa bertentangan mata, jiwa & raga. Tahniah atas kelancaran keseluruhan majlis.

    ReplyDelete