Sunday, September 27, 2009

LEGANYA MENTERI KESIHATAN...

KPN..Tan Sri Musa Hassan kesal dengan sikap pemandu tak berhemah pada musim perayaan baru-baru ni...Kata Tan Sri..."Walaupun laksana hukuman mati pun tak kan merubah sikap pemandu"...penulis terkejut jugak kenyataan KPN...yela...jarang tengok beliau marah..agaknya beliau benar-benar kecewa dengan sikap pemandu Malaysia.

Datuk Seri Liow Tiong Lai akhirnya dapat juga merilis tension akibat penyakin influenza A H1N1 yang kekal jumlah kematianya dari tarikh sekarang tetapi Menteri Dalam Negari pulak duk penin hopla dengan penyakit berjangkit BTB (bumber to bumper) & penyakit Q-Cut 200 km/j..Penyakit ni dasyat..kalau kena jam2 tu boleh membawa maut.. Vaksin untuk penyakit ni sudah berkurun berada di pasaran dunia. Vaksin talipinggangkeledar & yang terkini Vaksin airbag mampu mengurangkan padah penyakit tersebut..Tanpa deposit muka sudah mampu milik sekali dengan vaksin..Tapi bak kata pepatah...mencegah lebih baik dari mengubati..maka dengan itu penulis sarankan time perayaan duk rumah jela...kopakkan duit gaji dengan membeli henset 3g untuk mengubati rindu kepada ibu bapa dan sanak saudara di kala syawal menjelma..Dan hal ini kalau diluluskan parlimen akan memeningkan Menteri Komunikasi dan Kementerian yang berkaitan pulak..heh!..Menjelang seminggu raya di dada akhbar arus perdana Malaysia terpapar budak 7tahun kudung tangan akibat bermain mercun ciptaan sendiri...lagi sekali Kementerian Kesihatan, Kementerian Dalam Negari dan Kementerian Komunikasi garu kepala...heh!..Baru 1Malaysia!

3 comments:

  1. skarang media sudah tidak rancak melaporkan H1N1 dan kita semakin lupa....

    ReplyDelete
  2. Betul tu. Sikap tu ubat yang paling mujarab. Aku pun takdela berhemah sangat memandu. Tapi kalau kita yang berhemat, yang lain pentingkan diri sendiri, kita pun boleh mati jugak. Mana ada guarantee yang memandu safely tak eksiden.

    ReplyDelete
  3. mr mahid,

    kita kena tampal stiker cegah H1N1 dekat cermin kereta la...tolong kem. kesihatan berkempen..

    Mohd Shafid,

    betul tu...sikap yang betul semasa memandu kena ada pada diri setiap pengguna jalan raya...naik je kenderaan minda dah set dah untuk berhemah..

    ReplyDelete