Sunday, December 27, 2009

MENYINGKAP TIRAI 1431H

Buang yang keruh,ambil yang jernih...

i

Menyingkap tirai seribu empat ratus tiga puluh satu hijrah yang lalu cukup getir. Tuntutan separuh iman mengajar erti pengorbanan jitu pada hati-hati yang merdeka.
Berpayung pada cengkaman musyrik lewat sembilan puluh enam purnama menghalangi sinar Ad-Din terus syumul di bumi anbiya.

ii

Menyingkap tirai seribu empat ratus tiga puluh satu hijrah yang lalu cukup payah melihat Bilal terseksa terjahan batu pada dada, Sayu pilu tergamam cekalnya Yassir pada hadiran sakaratulmaut menjemput dan gelegak api menjilat tubuh Khabbab Alarats – namun kepingan hati cekal waja anugerah Illahi – Allah Azzawajalla mengatasi lapis lemahnya iman anak Adam.

iii

Menyingkap tirai seribu empat ratus tiga puluh satu hijrah yang lalu cukup menginsafkan tatkala tertegaknya Daulah Islamiyyah kini – disambut persengketaan sesama kita.
Merenung jauh kiblat pertama ku berlumuran tompok kemusnahan pada dinding Al-Aqsa.
Sayu terlindung pada pancaran terik mentari terbenam lewat petang di Baitulmuqaddis kian sunyi dari kemakmuran tanahnya.

iv

Menyingkap tirai seribu empat ratus tiga puluh satu hijrah yang lalu sangat berliku,
Daulah Islamiyyah yang dulu dibina muslimin kepingan hati cekal waja anugerah Illahi kini tergadai dan kian getir memujuk sesama kita untuk bersatu ke jalan yang lurus.
Hanya takdir dan waktu menjadi saksi persaudaraan hanya pada pelukan dan lagaan pipi kembali berpatah arang dan hilang pada hati-hati yang kering, bersengketa ia setiba laungan dengki khianat mengejar kerdipan duniawi.

v

Menyingkap tirai seribu empat ratus tiga puluh satu hijrah yang lalu, maka kini sampai saatnya mata hati jiwa raga setiap anak-anak tandus bersatu pada pautan ampuh Ikhwanul Muslimin demi hijrah yang murni.


DPR,
Malaysia Tanah Airku,
22.35 PM / 4 MUHARAM 1431

No comments:

Post a Comment