Tuesday, June 1, 2010

ZIONIS = BINATANG...BINATANG MANA TAU APA

Mana ada zionis patuh pada resolusi, sebabnya kuasa dunia adalah anjing tunggangan zionis. mereka langgar gencatan senjata - ada bang ki mun maki netanhayu? ada lewat bush dan yang terkini obama guna veto halang/sekat/sukat/sakat si sakai zionis ni dari terus membedil Palestin? balik-balik tersangkut di meja rundingan, balik-balik skrip retorik di war-warkan pada saat dan saban detik ada korban ada kemusnahan. Ini realiti.

Wal balik asal :-
Allah S.W.T berfirman

"Dan berpeganglah kamu kepada tali (agama) Allah dan janganlah kamu bercerai berai, dan ingatlah akan nikmat Allah kepadamu ketika kamu dahulu (masa jahilliyah) bermusuh musuhan, dan Allah mempersatukan hatimu, lalu menjadilah kamu kerana nikmat Allah, orang orang yang bersaudara ; dan kamu telah berada di tepi jurang neraka, lalu Allah menyelamatkan kamu dari padanya. Demikianlah Allah menerangkan ayat-ayatNya kepadamu, agar kamu mendapat petunjuk." (Surah Ali Imran, 3.103)

Ayat Al-Quran Nur Karim di atas amat terang lagi bersuluh menuntut umat Islam bersatu padu dalam apa jua hal.

Ini tidak :-
Hamas - Fatah, bercakaran tak sudah
Pas - Umno, 2x5
Negara Islam = Oh, I See...

Solusi :-

Kita bermula di Malaysia, DPR seru Pas Umno roboh saja ego politik masing masing. Titik penyatuan bukanya asbab ketua pembangkang janji TPM II kpd dap jika menang pru13..tapi disebabkan tali (yakni agama) Allah tadi.
Kita Mulakan di kejiranan,seterunya menular ke kampung/mukim dan merebak simtom persaudaraan Islam yang jitu dikalangan pemimpin negeri dan klimaksnya kepada tokoh negara duduk 1 meja bergabong pemikiran dan saling sayang menyanyangi antara satu sama lain. tiada maki tiada fitnah terhambur hanya senyuman mulia pada pancaran sirna mata persaudaraan Islam Malaysia. InsyAllah terlaksana.

Wallahualam.

No comments:

Post a Comment